Copenhagen success

2008-08-10 i Allmänt

Once again on Saturday/Sunday 9th/10th August Helsingborg Senior Herr Lag entered a team into the Copenhagen 7's competition. We took down a strong squad of 14 players which was a mix of experience, youth & beginners. Helsingborg had a tough group which c

Our first match was against Oslo and we played very well the first half scoring 3 converted tries (Try Henrik S, Try Seb J, Try Mattias, 1 Con Seb J & 2 Con Björn). The 2nd half we tired somewhat and found ourselves defending much of the time. Oslo finally scored a try late in the match. Final Score Gripen 21 Oslo 5.

Our second match was against Fredriksberg and we should have scored the first try but a desperate defending tackle denied us. After that we played poorly and gifted Fredriksberg 2 easy tries. In the 2nd half we again let in several more early tries but we did finish the half strongly with Björn scoring a try & conversion. Final score Gripen 7 Fredriksberg 35.

Our third match was our hardest but we probably played our best rugby of the day with a battling performance against Andy's Vikings. They had one star player who scored nearly 20 points himself. Final score Gripen 0 Andy's Vikings 27.

There were some very good display's throughout the day with tough tackling from Henrik S & Martin L in particular and some good breaks by Thomas A, Björn & Mattias. Our youngsters played well also the like's of Turbo, Seb J & Martin L. In addition Niklas A & Fredrik our new players aquitted themselves very well. Congratulations to the squad of 14 players and supporters who made this a good day for Gripen Rugby.

Kvällens aktiviteter avlöpte och som traditionen bjuder skulle dagens spelare få en rugbyboll. Bollen denna gång gick inte till en enskild spelare utan till laget. Grattis.

Regnet kom på söndagmorgonen och Gripen skulle spela sin åttondelsfinal i Platen. Aalborg (DK) stod för motståndet och Gripen var tydligt det bättre laget. Johan Turbo inledde med ett försök mellan stolparna efter att ha rundat yttern. Björn gjorde några break i mitten vilket resulterade i två försök av honom samt ett försök av Mattias. Emil gjorde också försök. Bra spel av Thomas F och Fredrik i denna match. Conversions av Björn (2), Emil, Mattias och Sebbe. Seger 35-7.

I Platens kvartsfinal stod värdklubben Speed RK (DK) för motståndet. Speed var överlag ett starkare lag än Gripen och hade en spelare som stod över de andra; gjorde ensam 3 försök. Griparna kämpade på utan att göra poäng i denna match. Det taktiska tänkandet fällde avgörandet, detta inte så konstigt då många i Gripen ej spelat rugby så länge och Speedspelarna var rutinerade.

Så var denna helg slut. Laget som spelade i Köpenhamn var: Björn Nilsson (3 try+5 conv), Mattias Sundin (2+1), Sebastian Johansson (1+2), Emil Andersson (1+1), Henrik Sellergren (1+0), Johan Sahlström (1+0), Paris Asgari, Niklas Rick, Martin Lowe, Thomas Fagerberg, Fredrik Andersson, Niklas Andersson.

Även Thomas Arvidsson, Mark Cooper och Jim Meredith spelade i turnering, för Fredriksberg, Malmö OB och Copenhagen Exiles OB.