Herrarna i Tylösands beachrugby

2008-07-13 i Allmänt

Gripen var igår i Tylösand för att spela beachrugby. Det gick bättre än väntat. Nu tar vi paus från träningen och ses igen den 21 juli på Norrvalla IP.

Herr- och damlag åkte till Tylösand på lördagsmorgonen för lite skoj i sanden. Exakt hur det gick för damerna kommer Anna Karlsson rapportera senare. Herrarna spelade gruppspel mot Göteborg och Umeå.

I gruppens första match mötte Gripen då Göteborg i en tam inställning. Göteborg kom taggade till matchen medan Gripen knappt vaknat. 5-40 förlorade Gripen med till slut och fokus flyttades snabbt till nästa motstånd - Umeå, som är nya i svensk rugby och Griparna vittrade seger.

Den andra gruppmatchen, den mellan Göteborg och Umeå bjöd på en överraskning. Umeå spelade mycket bra med ett aggresivt försvar och vältajmade tacklingar som gjorde att Göteborgarna inte kunde starta sina löpningar. Göteborg kunde med nöd och näppe vinna med 15-10 och som Umeå spelade kändes det som om Gripens match mot dem skulle bli en förlustmatch.

Det blev dock seger mot Umeå i gruppens sista match. Gripen spelade ljusår bättre än i sin första match och vann med 25-20. Supportspelet var nyckeln till segern. Umeå spelade precis lika bra som i sin första match och visade verkligen upp sig för rugbysverige. Välkomna säger Gripen!!

Gripen spelade kvartsfinal mot Pingvin i en match som kunde vunnits av Gripen, tillfälligheter avgjorde då Pingvin vann med 15-10.

Det kan nämnas att Göteborg och Pingvin senare spelade final i turneringen- Finalen vanns i sudden death av Göteborg. I och med kvartsfinalförlusten placerar Gripen sig på plats 5-8 i turneringen. 14 lag deltog och Griparna ska vara nöjda. Semifinal bör siktet vara inställt på nästa år.

Nu tar vi en veckas träningsuppehåll och ses åter på Norrvalla måndagen den 21 juli. Träningen börjar kl. 17:30. Kom i tid.