Två Gripenspelare i landslaget

2008-01-14 i Allmänt

Stort grattis till Herman John och Erik Arvidsson

Båda åker till England till helgen för att dra på sig den blågula tröjan. Herman för U18 och Erik för U16.

58 spelare och ledare från Team Sweden Rugby Academy reser till England och Essex för att spela rugby. U16 och U18 spelar mot lag från Coopers School, en framgångsrik rugbyskola i Essex. U21 laget tar sig an Essex U20, som lagt in matchen mot Sverige i sitt träningsschema inför Engelska distriktsmästerskapen i rugby.

För U18 och U21 är matcherna en förberedelse för flera Europiska matcher som är inplanerade senare i år, för U16 blir det en träningsmatch mot ett lag med starkt motstånd. För alla spelare är det ett ypperligt tillfälle att spela en match under vintersäsongen och upprätthålla sin skicklighet.